Sikkens Quality Time

Kościół św. Michała w Hamburgu jak nowy

Kościół Główny pod wezwaniem św. Michała jest symbolem Hamburga. Przez 26 lat był on jednocześnie placem budowy i miejscem posługi duchowej. Od 2009 roku ten piękny, barokowy kościół ponownie ukazał się w pełnym blasku, dzięki farbom marki Sikkens.

Kościół św. Michała to nie tylko jeden z najpiękniejszych barokowych zabytków na terenie północnych Niemiec. Jego 132-metrowa wieża z niepowtarzalną, miedzianą kopułą jest symbolem Hamburga. Jednakże upływający czasu zrobił swoje. We wnętrzu kościoła należało wymienić instalacje elektryczne i ogrzewanie pochodzące jeszcze z początku XX wieku. Po ponad 50 latach powstała też konieczność pomalowania wnętrza. Szeroki zakres prac malarskich, obejmujący także przygotowanie do tynkowania, tynkowanie i prace sztukatorskie, został wykonany przez profesjonalny zakład malarski John Lewien Malereibetrieb GmbH. Ten renomowany, hamburski zakład rzemieślniczy posiadał wieloletnie i bogate doświadczenia związane z odnawianiem i modernizacją znanych, historycznych obiektów budowlanych.

Polakierowanie powierzchni 3.000 metrów kwadratowych

W szczytowych okresach prac w kościele św. Michała pracowało od 50 do 60 osób – malarze, murarze, sztukatorzy i grupy porządkowe. Oprócz prac sztukatorskich oraz malowania ścian i stropów, które wykonywane były „według historycznych zasad przy pomocy szczotek i pędzli”, trzeba było także w całości lub częściowo pokryć płatkami złota poszczególne elementy architektoniczne, takie jak gzymsy czy listwy. Należało również polakierować lub pomalować lazurą wszystkie powierzchnie drewniane – loże, balustrady, portale, ławki, okna i boazerie, w sumie 3.000 metrów kwadratowych powierzchni. Portale i część ławek zostały pomalowane farbą Cetol BL Decor marki Sikkens, a pozostałe ławki i inne elementy drewniane pokryto kryjącymi emaliami, tej samej marki - Rubbol Vorlack i Rubbol Satura.

Kolorystyka zgodna z historycznym wzorcem

Wszystko odbyło się bez przeszkód – także dobór kolorystyki farb i lakierów. Kolory uzgodniono z architektami, inwestorem, komórką odpowiedzialną za ochronę zabytków i z zakładem malarskim, często na podstawie wielu prób. Udało się w dużym stopniu osiągnąć zgodność kolorów ze stanem historycznym. Utrzymane głównie w białej tonacji wnętrze zdobione złotem ponownie zaprasza parafian i gości do modlitwy, świętowania oraz na koncerty i wykłady.